ابرزغال | فروش اقساطی خط تولید زغال فشرده

کاربرد زغال چینی به همراه مزایا و معایب

تولید زغال چینی

سرفصل های کاربرد زغال چینی به همراه مزایا و معایب

کاربرد زغال چینی چیست؟ تولید زغال چینی به چه شکل انجام میشود؟ کاربردها و مزایا و معایب آن چیست؟ در این مطلب به تمامی این موارد اشاره خواهیم کرد ، پس با ما همراه باشید.

برای تهیه زغال قلیان دیگر به دنبال خرده چوبها نمی روند بلکه از زغال فشرده ا به اصطلاح چینی استفاده میکنند .مانند هر صنعت دیگری ‚ تولید زغال هم نیازمند پیشرفت بود .زغال فشرده محصولی است که به منظور جایگزینی زغال سنتی از چندین سال قبل توسط چین ابداع شد .زغال فشرده شکلی از زغال چوب است که از خرده های چوب تهیه میشود این زغال هم دارای کیفیت بالاتر و هم ارزان تر و بادوام تر از زغال سنتی و معمولی است .

به همین دلیل است که زغال فشرده با نام زغال چینی هم شناخته میشود زیرا خاستگاه آن به کشور چین بر می گردد نابراین تاریخچه ساخت آن مربوط به کشور چین است و ابتدا از این کشور شروع شده است . تا چند سال پیش زغال فشرده کشور ما نیز از چین وارد می شد و چین برزگترین صادر کننده زغال فشرده به کشورهای دیگر بود اما با تلاش تولید کنندگان داخلی دستگاه های صنعتی و اقدامات اولیه این محصول در داخل کشور خودمان انجام شد و ایران علاوه بر خود کفائی به عنوان صادر کننده زغالفشرده نیز شناخته شد.

این صنعت تقریبا از سال 1390 وارد ایران شد و خیلی زود به دلیل نیاز بازارهای داخلی توانست جایگاه خود را در امر تولید پیدا کند وبه دلیل دسترسی آسان در تهیه مواد اولیه خیلی زود به سود دهی رسید .

زغال چینی چیست ؟

زغال چینی نوعی از زغال است که هم از لحاظ ظاهر و هم مواد تشکیل دهنده و هم روند تولید با زغال سنتی تفاوت دارد چندین مواد اولیه با هم دیگر مخلوط میشوند و از فشرده شدن آنها با استفاده از دستگاه زغال چینی مخصوص بدست میاید چند ماده اصلی در مواد اولیه زغال فشرده وجود دارد که عبارتند از :خاک اره 〈به جز ام دی اف و نئوپان 〉 85%     –     پوست گردو 10%   –    خاک زغال یا کربن 5%.

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به مواد اولیه تولید زغال کلیک کنید و بخوانید.

 

مواد-سه-گانه-زغال

انواع دستگاه زغال چینی

خط تولید زغال چینی شامل تعدادی دستگاه صنعتی میباشد که در اینجا لیستی کوتاه از این دستگاه ها را برای شما بازگو میکنیم. در ابتدا برای آماده سازی مواد اولیه تولید زغال و انجام پروسه میکس مواد به تعدادی دستگاه مثل مشعل ، سرند ، سیگلون و … نیاز است. همچنین بعد از آماده شدن و خشک شدن مواد نوبت به فشرده سازی آن میرسد که این کار توسط دستگاه اکسترودر انجام میشود. این خلاصه ای از روند تولید زغال چینی و نقش هر دستگاه در آن بود . جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به قسمت بلاگ و یا با مشاورین ما تماس بگیرید

خط تولید تمام اتوماتیک شرکت ابرزغال با استفاده از جدید ترین تکنولوژی برای اولین بار در ایران یکی از بهینه ترین خط تولید ها برای تولید زغال میباشد که بسیاری مزایا برای تولیدکننده دارد.
از جمله کاهش مصرف برق و کاهش نیروی انسانی و … که میتوانید به دستگاه تمام اتوماتیک زغال فشرده جهت آشنایی با این نوع خط تولید کلیک کنید.

 

تاریخچه زغال چینی

انسان با کشف آتش و چگونه روشن کردن آن تاثیرات شگرفی بر زندگی خود گذاشت و آتش توانست انسان را یاری کند تاهم از گرما و هم نور و هم حررات آن برای پیشبرد زندگی خود سود ببرد چیرگی انسان بر آتش نقطه عطفی در زندگی اوست با این توانایی توانست خوراکش را بپزد و گرم شود و از خود محافظت کند همچنین فراهم آوری آتش اجازه داد تا فعالیتهای انسان تا هنگامه های  سرد تر شب هم گسترش یابد و در برابر درندگان و حشره ها حفظ شود.

با پیدایش آتش، انسانها توانستند از مناطق گرمسیر به مناطق خنک و سرد سفر کنند. انسان از محدودیت خودش رهایی پیدا کرد و توانست برای زندگی کردن ، اماکن بهتری را پیدا کند.

گلی که از خاک بدست می آمد با استفاده از آتش، محکم و استوار شد و بشر از این تبدیل توانست خانه و مسکن بسازد. نشانه های دستیابی همگان به آتش و چیرگی برآن به هزاران سال پیش بر میگردد در پی هزاران اختراع و اکتشاف دیگر، آتش بوجود آمد و موجب نجات نسل انسان از انقراض شد. رفته رفته انسان به درک زیادی نسبت به اطراف خود رسید که توانست از پسماند آتش خود که زغال نام دارد استفاده بهینه بکند در گذر زمان این امر برای انسانها بدیهی شد که آتش زغال کیفیت بهتری دارد .

زغال چوب ماده‌ای سبک، شکننده و سیاه رنگ از باقی‌مانده نیم سوختن چوب با دیگر اندام‌های گیاهی و جانوری است که قسمت اعظم ترکیبات آن‌ها تبدیل به کربن شده باشد. این کربن ناخالص از 85 تا 98 درصد کربن تشکیل شده است.

قدمت استفاده از زغال چوب بر طبق مستندات تاریخی به بیش از 5000 سال قبل برمی گردد اولین دست آورد بشر آتش میباشد که قطعا برای وجود آتش به چوب درختان برای سوزاندن احتیاج دارد و از سوختن چوب ‚ زغال به وجود می آید .ساخت و استفاده از زغال به عنوان یک ماده سوختنی از دیر باز توسط انسان استفاده میشد

حتی میتوان آن را به عنوان یکی از اختراعات بشر دانست که با شروع استفاده از آتش توسط وی مورد استفاده قرار گرفت زغال برای  پخت و پز و استعمال دخانیات  توسط مردم سرزمینها مورد استفاده قرار میگرفته است و نقش مهمی داشته است برای ساخت زغال سالیان سال از سوزاندن چوب و شاخه های درختان استفاده می شده است.

طبق شواهد تاریخی  با اوج گرفتن جنگ ها در قرن 13 میلادی تقاضا برای زغال چوب برای تهیه باروت افزایش یافت و تعداد کوره های زغال سازی و همچنین تعداد شاغلین به این حرفه نیز افزایش چشمگیری یافت با پیشرفت صنایع فلزی و همچنین تقاضا برای الوار جهت ساخت کشتی و منازل افزایش یافت تا جایی که در اوخر قرن 17 میلادی دولتهای اروپایی با کمبود چوب و در نتیجه با کمبود مواجه شدند.

زغال چینی به عنوان یکی از روش‌های قدیمی تولید انرژی از زغال‌های فشرده شناخته می‌شود و تاریخچه آن به قرون گذشته باز می‌گردد. در زیر تاریخچه زغال چینی را به طور مختصر بررسی می‌کنیم:

  1. قرون وسطی: به طور عام، زغال چینی به عنوان یک روش احتراقی برای تولید گرما و نور در دوران قرون وسطی مورد استفاده قرار می‌گرفت. از زغال‌های فشرده به عنوان منبع اصلی سوخت برای گرمایی کردن منازل و اجرای کارهای روزمره استفاده می‌شد.
  2. قرن 17 و 18: با پیشرفت فناوری‌ها و بهبود روش‌های استخراج زغال، تولید و مصرف زغال چینی به میزان بیشتری افزایش یافت. در این دوره، معادن زغال فشرده در اروپا و انگلستان به ویژه رواج یافت.
  3. قرن 19: انقلاب صنعتی در انگلستان و سایر کشورها منجر به افزایش نیاز به انرژی شد. زغال چینی به عنوان منبع اصلی سوخت برای ماشین‌ها، صنایع، و نیروگاه‌ها مورد استفاده قرار گرفت.
  4. قرن 20: با پیشرفت فناوری‌های تولید برق، زغال چینی به عنوان سوخت اصلی در نیروگاه‌های حرارتی استفاده شد. این دوره شاهد گسترش بیشتر صنعت زغال چینی بود.
  5. در دهه‌های اخیر: با توجه به مشکلات محیطی مانند آلودگی هوا و تغییرات اقلیمی، تلاش‌های زیادی برای کاهش استفاده از زغال چینی و انتقال به منابع انرژی پاکتر مانند گاز طبیعی، انرژی خورشیدی، و باد انجام شده است. این تغییرات به تدریج در بسیاری از کشورها در حال اجرا هستند.

به طور کلی، زغال چینی یکی از مهمترین منابع انرژی در تاریخ بشر بوده است، اما با پیشرفت فناوری و نگرش به مسائل محیطی، نیاز به انتقال به روش‌های تولید انرژی پاکتر و پایدارتر اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

مزایا زغال چینی

مضرات زغال چینی

استفاده از زغال چینی به عنوان منبع انرژی مزایایی دارد، اما همچنین مضراتی نیز دارد که باید در نظر گرفته شوند:

  1. آلودگی هوا: سوخت زغال چینی در فرآیند احتراق آلاینده‌های زیادی را به هوا منتشر می‌کند. این شامل دی‌اکسید کربن (CO2)، گازهای مخرب گونه‌های اکسید نیتروژن (NOx) و سولفور دی‌اکسید (SO2) می‌شود. این آلاینده‌ها می‌توانند آلودگی هوا، افزایش اثرات گلخانه‌ای و مشکلات تنفسی در انسان‌ها را تشدید کنند.
  2. آلودگی آب: فرآیند استخراج و تولید زغال چینی ممکن است منجر به آلودگی منابع آب شود. معادن زغال ممکن است مواد زاید خطرناک را به آب‌های زیرزمینی یا رودخانه‌ها تخلیه کنند که این امر به سلامتی انسان‌ها و حیوانات آبزی آسیب می‌رساند.
  3. اثرات بر سلامت انسان: ذرات معلق به همراه با دیگر آلاینده‌ها در هوا به سلامتی انسان‌ها آسیب می‌رسانند. این ممکن است منجر به بیماری‌های تنفسی مانند آسم و بیماری‌های قلبی مانند افزایش فشار خون شود.
  4. آلودگی‌های محیطی: تخریب معابر و مناظر طبیعی به عنوان نتیجه استخراج زغال و تخلیه مواد زاید می‌تواند به تخریب محیط زیست مناطق معدنی منجر شود.
  5. تغییرات اقلیمی: انتشار گازهای گلخانه‌ای به واسطه سوخت زغال چینی به تغییرات اقلیمی می‌انجامد. این امر به افزایش گرمایش جهانی و تغییرات اقلیمی مشهود در سرتاسر جهان منجر شده است.

به علت این مضرات، جوامع بسیاری در حال تلاش برای کاهش استفاده از زغال چینی و انتقال به منابع انرژی پاکتر و پایدارتر هستند.

زغال چینی برای قلیان

زغال چینی یکی از منابع سوختی است که معمولاً برای روش‌های مختلفی از جمله گرمایش منازل، تولید برق، و همچنین برای استفاده در قلیان (نرگیله) به کار می‌رود. این نوع زغال عمدتاً از چوب درختان مختلف تولید می‌شود و می‌تواند به عنوان یک منبع حرارتی موثر برای قلیان مورد استفاده قرار گیرد.

استفاده از زغال چینی در قلیان معمولاً به شکل تخته‌های کوچک و مته‌شده (بسته به نوع قلیان و طراحی مورد استفاده) انجام می‌شود. زغال چینی از طریق اشعه حرارتی که در هنگام سوختن آزاد می‌کند، نسخه قلیان را گرم می‌کند و مواد تنباکو موجود در قلیان را تبخیر می‌کند تا دودی بشود. این دود سپس از طریق سیگاره و لوله قلیان به داخل دستگاه قلیان جذب می‌شود تا توسط کاربر تنفس شود.

اگر قصد استفاده از قلیان دارید، مهم است که از منابع زغال چینی با کیفیت و خالص استفاده کنید و همچنین مراقبت‌های بهداشتی مرتبط با استفاده از قلیان را رعایت کنید.

این مطب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *