ابرزغال | فروش اقساطی خط تولید زغال فشرده

مواد اولیه تولید زغال

سرفصل های مواد اولیه تولید زغال

مواد اولیه تولید زغال چیست؟ آشنایی با مواد اولیه و اجزای به کار رفته در خط تولید زغال، برای تولید زغال به چه مواد اولیه ای نیاز داریم؟ مواد اولیه مورد نیاز برای تولید زغال را از کجا تهیه نماییم؟ چند نوع مواد اولیه برای تولید زغال وجود دارد؟ چه تجهیزاتی جهت تولید زغال مورد نیاز می باشد؟ دستگاه های لازم برای این امر را از کجا تهیه نماییم؟

در وهله اول جهت تولید زغال ما به دو رکن اصلی نیازمندیم که به شرح هر یک از این اجزا در بخش زیر می پردازیم،با ما همراه باشید.

مواد اولیه تولید زغال فشرده

مواد اولیه تولید زغال فشرده

 خاک اره ، خاک زغال ، پوست گردو و ضایعات چوبی اصلی ترین مواد اولیه برای مواد اولیه تولید زغال فشرده می باشند.

پیش از پیدایش تولید زغال صنعتی مواد نامبرده در بخش فوق به عنوان مواد زاید در نظر گرفته می شد و کارایی دیگری نداشت ، اما با پیدایش این صنعت این مواد کارایی پیدا کرده و برای تهیه آن جهت تولید زغال هزینه می شود ولی از آن جهت که این مواد در دسترس می باشد و در امر دیگری به جز تولید زغال کارایی ندارد قیمت نهایی آن ارزان می باشد.

البته ناگفته نماند که ضایعات چوبی نئوپان و ام دی اف در این صنعت به عنوان مواد اولیه به کار نمی آیند.

با توسعه تکنولوژی در خط تولید زغال فشرده، می‌توان از مواد اولیه‌ای متنوع و ارزان‌تر بهره برد که به محیط زیست کمترین آسیب را وارد می‌کند. استفاده از مواد اولیه مختلف در تولید زغال فشرده می‌تواند به تنوع محصولات و انعطاف‌پذیری در بازار کمک کند.

به عنوان مثال، استفاده از پوسته‌های میوه‌ها و دانه‌ها، که ممکن است در دسترس باشند و یا پسماندهای زباله انگور، بادام، پسته و غیره، می‌تواند به عنوان مواد اولیه برای تولید زغال فشرده استفاده شود. این روش‌ها می‌توانند به کاهش زباله‌ها و استفاده بهینه از منابع موجود کمک کنند.

همچنین، استفاده از پوسته برنج، پوسته نارگیل، و بامبو نیز به عنوان مواد اولیه متداول در برخی مناطق برای تولید زغال فشرده مورد استفاده قرار می‌گیرد. این رویکردها می‌توانند منجر به تولید زغال با ویژگی‌ها و خصوصیات خاصی شوند که مطابق با نیازهای مختلف بازار باشند.

به همین دلیل، تولید زغال فشرده از مواد اولیه متنوع و بهینه‌تر می‌تواند به تنوع و پایداری در صنعت زغال فشرده کمک کند و در عین حال به حفاظت از محیط زیست کمک نماید.

مواد اولیه تولید زغال از کجا بخریم؟

برای خرید مواد اولیه تولید زغال می توانید در کارخانه های مبل سازی و سایر کارگاه های تولید وسایل چوبی می توان به راحتی باقی مانده های چوبی را یافت. این کار از لحاظ زیست محیطی نیز کمک شایانی به جلوگیری از قطع درختان و آسیب به محیط زیست می کند. با ما تماس بگیرید و این مواد اولیه را آسان تهیه کنید.

فرمول مواد اولیه تولید زغال

در یک فرمول کلی می توان این گونه گفت که مواد اولیه تولید زغال، یا مواد مورد نیاز برای تولید زغال بر اساس درصد در حدود ۸۵ درصد خاک اره و در حدود ۱۰ درصد پوست گردو و ۵ درصد باقی مانده نیز خاک زغال نیاز می باشد.

به عنوان نکته نیز توجه داشته باشید که از منبعی که مواد اولیه را تهیه می کنید اطمینان خاطر داشته باشید چرا که کیفیت مواد اولیه مستقیما بر کیفیت زغال حاصل اثر دارد.

 

قیمت مواد اولیه تولید زغال
مواد اولیه تولید زغال

قیمت مواد اولیه زغال فشرده


می توان گفت یکی از عواملی که افراد را ترغیب به تولید زغال و راه اندازی این حرفه می کند همین مورد که قیمت مواد اولیه آن ارزان می باشد.

به عبارتی مواد زاید و باقی مانده از کارگاه ها و کارخانه هایی که محصولات چوبی تولید می کنند به عنوان مواد اولیه در تولید زغال به کار گرفته می شود که اگر در این حرفه به کار نمی آمد به عنوان مواد اضافی و زاید دور ریخته و سعی در مفقود کردن آن می کردند.

پس با یک حساب سر انگشتی می توان به این نتیجه رسید که با توجه به کم ارزش بودن مواد باقی مانده بهایی که در آخر برای آن در نظر گرفته می شود بهای آنچنان بالایی نمی باشد.

خرید مواد اولیه زغال فشرده

خرید مواد اولیه برای تولید زغال فشرده یکی از مراحل اساسی در صنعت زغال فشرده است که نقش مهمی در کیفیت و موفقیت نهایی محصول ایفا می‌کند. انتخاب مواد اولیه مناسب و محیط‌ زیستی در تولید زغال فشرده نه تنها به بهبود کیفیت زغال، بلکه به حفاظت از محیط زیست نیز کمک می‌کند.

از جهتی پایین بودن قیمت مواد اولیه مورد نیاز برای تولید زغال فشرده فرصت سرمایه گذاری را برای سرمایه داران ایجاد کرده است ، همینطور با یک حساب و کتاب سرانگشتی متوجه میشویم که هرچقدر متریال و مواد اولیه قیمت به صرفه تری داشته باشد از آن طرف درصد سود بیشتری نیز نصیب تولید کننده خواهد شد.

از جهتی دیگر،اگر دستگاه های مورد استفاده برای تولید زغال را تهیه نمایید و جهت داشتن تخصص به چند دوره کوتاه مدت برای تولید زغال شرکت نمایید،

شما می توانید قدم در این راه گذاشته و شروع به فعالیت در این حرفه نمایید.

برای اینکه تخصص لازم برای فعالیت در این حرفه را به دست آورید نیازی به تحصیلات و مدارک آکادمیک نمی باشد، تنها کافی است با شرکت در چند دوره چند جلسه ای به تخصص لازم در این حرفه برسید.

 

مواد اولیه تولید زغال

 

ویژگی های زغال مرغوب


برای تولید زغال مرغوب استفاده از مواد اولیه و دستگاه های با کیفیت  بسیار مهم است.

باید در نظر داشته باشیم تمام خرده ها و بقایای چوبی مناسب تولید زغال نمی باشند. همان طور که در بخش فوق اشاره شد باقی مانده نئوپان و ام دی اف برای تولید زغال آنچنان مناسب نمی باشد.

از طرفی در تولید زغال با کیفیت دستگاه هایی که این فرایند را انجام می دهند سهم زیادی دارند.

پس از این جهت در انتخاب و خرید دستگاه های تولید زغال دقت عمل به خرج دهید و توصیه بر آن می باشد که تجهیزات را از شرکت های معتبر تهیه فرمایید.

شرکت ابر زغال ایرانیان با سالها سابقه در این زمینه و با تولید دستگاه های با کیفیت  شما را در این امر یاری می دهند.

جهت سفارش انواع تجهیزات تولید زغال می توانید با شماره های تماس شرکت ابر زغال ایرانیان تماس حاصل نموده و  هم چنین از راهنمایی های مشاوران ما بهره مند شوید.

تفاوت مواد اولیه تولید زغال فشرده صنعتی و زغال سنتی


زمانی که افراد زغال سنتی را تولید می کردند مربوط به زمان های گذشته می باشد که کارگاه ها و کارخانه های چوبی وجود نداشتند و نه تجهیزات و دستگاه های تولید زغال.

پس مواد اولیه ای که برای تولید زغال سنتی به کار گرفته می شد نیز متفاوت با مواد اولیه زغال صنعتی می باشد.

درختان منبع اصلی مواد اولیه برای تولید زغال سنتی می باشد که این امر سبب وارد شدن آسیب جدی به محیط زیست می باشد.

با قطع سالانه میلیون ها درخت نه تنها جنگل ها از بین می رود بلکه با تولید زغال به روش سنتی که با استفاده از کوره های مخصوص روش سنتی پخته می شوند سبب تولید دود شده و از این جهت نیز به محیط زیست ضربه وارد می شود.

همان طور که می دانید مواد اولیه برای تولید زغال صنعتی باقی مانده های چوبی می باشند که در صورت استفاده نکردن در این حرفه به صورت مواد زاید در محیط زیست رها شده و از جهتی دیگر به محیط آسیب می زند اما در صورت استفاده در این حرفه کارایی خود را پیدا کرده و از لحاظ زیست محیطی نیز به صرفه می باشد.

راهنمای خرید پوست گردو با کیفیت

برای خرید پوست گردو با کیفیت باید نکات زیر  را در نظر داشته باشید:

  • متوجه ناخالصی‌ها در مواد باشید.
  • از عرضه کننده های معتبر خریدکنید .
  • سعی کنید، با کیفیت‌ترین پوست گردوها را تهیه کنید.
  • ازخریدن  پوست‌های نازک خودداری کنید.

با نظر داشتن این موارد  می‌توان پوست گردوی با کیفیت را تهیه کنید و همین‌طور بهترین زغال را می‌توانید تولید و عرضه بازار کنید. هرچه بیشتر به مواد اولیه تولید زغال توجه داشته باشید، می‌توان بهترین محصول را به دست آورید، که این در میزان فروش  شما عزیزان بسیار کمک میکند. بیشتر بدانید: تولید زغال با پوست گردو

آشنایی با انواع مواد اولیه تولید زغال فشرده


جهت آشنایی با مواد اولیه و اجزای به کار رفته در راه اندازی خط تولید زغال در ابتدا به شرح مواد اولیه مورد نیاز برای تولید زغال می پردازیم سپس به شرح درباره اجزای به کار رفتهدر خط تولید می پردازیم. بیشتر بدانید: تولید زغال با پوست پسته

خاک اره برای تولید زغال

همان گونه که در بخش فوق گفته شد مهم ترین بخش مواد اولیه جهت تولید زغال خاک اره می باشد که در حدود ۸۵ درصد از مواد اولیه را شامل می شود.

پوست گردو برای تولید زغال

بیشترین درصد بعد از خاک اره برای مواد اولیه ی تولید زغال پوست گردو می باشد که در حدود ۱۰ درصد از مواد اولیه را شامل می شود.

طریقه استفاده آن در مواد اولیه به صورت پودر شده می باشد.

از جهتی تهیه پوست گردو در فصل تابستان آسان تر از فصل های دیگر می باشد و هم چنین در تابستان پوست گردو کیفیت بیشتری نیز دارد.

به جز پوست گردو پوسته های دیگری نیز در این صنعت مورد استفاده قرار می گیرد ، همچون پوسته بادام ، بادام زمینی و پوست پسته.

هم چنین هسته میوه هایی همچون آلبالو،هلو و زیتون خشک نیز در فرایند تولید زغال مصرف می شوند.

خاک زغال برای تولید زغال

به نسبت دو مواد اولیه فوق خاک زغال درصد کمتری را به خود اختصاص می دهد که درصد آن چیزی در حدود ۵ درصد می باشد.

البته این نکته نیز ناگفته نماند در تولید زغال حبه ای بیشترین مقدار استفاده از مواد اولیه را خاک زغال به خود اختصاص می دهد.

تجهیزات مورد نیاز برای تولید زغال

در بحث آشنایی با مواد اولیه و اجزای به کار رفته در خط تولید زغال فشرده بعد از تهیه مواد اولیه لازم برای این فرایند نوبت به تجهیزات و دستگاه های مورد نیاز می رسد،

در بخش زیر به شرح مختصری از هر کدام از این اجزا می پردازیم.

-دستگاه پودرکن و یا آسیاب جهت پودر کردن مواد اولیه

-دستگاه سرند برای الک کردن مواد اولیه جهت سوا نمودن مواد زاید از مواد اصلی

-دستگاه خشک کن برای گرفتن رطوبت مواد اولیه

-دستگاه میکسر برای ترکیب مواد اولیه با چسب

دستگاه اکسترودر جهت تولید بریکت یا همان زغال خام

کوره صنعتی زغال  جهت پختن زغال های خام یا همان بریکت و تبدیل آنان به زغال قابل مصرف

نتیجه گیری

اولین عامل مهم برای بالابردن کیفیت زغال تولیدی داشتن مواد اولیه مرغوب است که برای آن از خاک اره و پوست گردو و بادام  استفاده میشود. خاک اره چوبهای درخت بلوط -گردو-لیمو و سپیدار از بهترین خاک اره ها هستند بنابراین استفاده از خاک اره مرغوب در تولید زغال با کیفیت نقش بسزایی دارد .


شرکت بر زغال ایرانیان ارائه دهنده انواع دستگاه های تولید زغال می باشد، جهت سفارش انواع تجهیزات و مواد اولیه تولید زغال می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

این مطب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازها 1 / 5. تعداد رای 1

2 پاسخ

  1. سلام
    با عرض ادب
    بنده از باکو مزاحم میشم
    دستگاه اکستردو و کوره
    قیمت دستگاه رو میخواستم اگه ممکنه قیمت بدین

    1. سلام دوست عزیز برای اطلاع از قیمت دستگاه ها با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت مشاوره کامل و رایگان کافیه شماره تلفن خود را وارد کنید