ابرزغال | فروش اقساطی خط تولید زغال فشرده

کاهش هزینه برق در کارگاه تولید زغال فشرده

روش کاهش هزینه برق در کارگاه تولید زغال

سرفصل های کاهش هزینه برق در کارگاه تولید زغال فشرده

روش کاهش هزینه برق در کارگاه تولید زغال چیست؟ در ادامه همرامان باشید تا با این روش ها و هر آنچه راجع به تولید زغال باید بدانید را به شما بگوییم.

مصرف و هزینه برق مصرفی در کارگاه های زغال به دلیل استفاده از برق سه فاز برای راه اندازی دستگاه آلات و تجهیزات مخصوص تولید زغال فشرده در صورت کنترل نکردن اصول راه اندازی میتواند زیان بار باشد. درست است که با انرژی گاز میتوان قسمتی از خط تولید را تامین کرد اما بخش گسترده ای از این خط تولید نیازمند انرژی برق میباشد مثل دستگاه های میکسر و آسیاب و مخصوصا دستگاه اکسترودر نیاز به جریان برق مناسبی دارند.

روش کاهش مصرف برق در کارگاه زغال فشرده

برق مورد نیاز برای راه اندازی کارگاه زغال فشرده

جهت راه اندازی یک کارخانه تولید زغال چینی یا فشرده، یکی از اولین شرط ها دارا بودن برق سه فاز در محل کارخانه میباشد.

به این دلیل که اکثر دستگاه آلات موجود در خط تولید زغال فشرده انرژی شان از برق تامین میشود. در مواردی که برق مصرفی این تجهیزات به درستی تامین نشود و یا از انرژی کافی برخوردار نباشند ممکن است شاهد اختلالات و حتی خاموشی کل خط تولید باشیم.

مشخصات برق مورد نیاز برای راه اندازی یک خط تولید از این قبیل میباشد: دارا بودن قابلیت استفاده از برق سه فاز و 50 آمپر

یک خط تولید کامل زغال فشرده برای شروع روند تولید و روشن شدن دستگاه ها به حداقل 50 آمپر برق نیاز دارد که درصورت کمبود این آمپر، خط تولید به درستی کار نخواهد کرد.

روش کاهش مصرف برق در کارگاه تولید زغال

جهت رسیدن به هدف کاهش مصرف برق و کاهش هزینه های ماهیانه آن در کارگاه، باید از تجهیزات بهینه و کم مصرف در خط تولید خود استفاده کنید. این دستگاه آلات باید به طوری ساخته و تنظیم شده باشند که از طرفی به کیفیت محصول نهایی ضربه ای وارد نکنند و از طرف دیگر هم کمترین مصرف انرژی را داشته باشند.

کاهش هزینه برق در کارگاه تولید زغال

دستگاه هایی از این قبیل لازم به ذکر است که تنها توسط تجربه چندساله به دست می آید. شرکت ابر زغال ایرانیان با بیش از 10 سال سابقه در بخش تولید زغال فشرده و ساخت تجهیزات آن، ماشین آلات تولید زغال و تجهیزاتی را در خطوط تولید خود به کار برده که این هدف را به بهترین شکل عمل کند.

دومین روش برای کاهش مصرف برق در کارگاه ، رسیدن به هماهنگی مناسب در روند تولید روزانه کارگاه میباشد. به این معنی که تمامی بخش های مختلف تولید بدون هدررفت و تاخیر مشغول به فعالیت مربوط به همان بخش باشد و در روند تولید اختلالی به وجود نیاید. رعایت کردن این امر تنها با آموزش صحیح تولید قابل به دست آوردن است به همین دلیل کارآفرینان جدیدی که قصد بهینه تر کردن روند تولید خود دارند میتوانند در دوره های آموزشی شرکت ابر زغال شرکت کنند تا بهینه ترین روند تولید را در کارخانه خود اجرا کنند.

مواد اولیه و کاهش مصرف برق در در کارگاه تولید زغال

ما همیشه به اهمیت مواد اولیه مرغوب در تمامی جوانب مرتبط با تولید زغال اشاره کرده ایم . در این قسمت شاهد هستیم که حتی تاثیر مواد اولیه بر روی مصرف برق نیز میتواند خود را نشان دهد.

ترکیب مواد اولیه استفاده شده در روند تولید زغال فشرده میتواند تاثیر زیادی در مصرف انرژی دستگاه آلات و تجهیزات داشته باشد.

به طوری که در کارخانه هایی که از موادی مثل ضایعات چوبی و خاک اره در تولید استفاده میشود همیشه مصرف برق بیشتر میباشد به این دلیل که برای تبدیل این مواد به خاک زغال نیازمند نیروی الکتریکی زیادی میباشد.

اما در مقایسه کارگاه هایی که در خط تولید خود از حاک زغال بهره میبرند شاهد مصرف کمتر انرژی برق هستند و این مصرف کم تاثیر اصلی خود را در هزینه های ماهانه ی کارگاه نشان میدهد.

مهره قابل تغییر در خط تولید برای مصرف کمتر برق در کارگاه تولید زغال

یکی از اساسی ترین قسمت خط تولید زغال فشرده مربوط به کوره میباشد. کوره پخت زغال دو نوع کلی دارد، یکی کوره زغال سنتی و یکی کوره زغال صنعتی ، شما میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درمورد این کوره ها مطالب مرتبط با کوره را در قسمت بلاک وبسایت مطالعه کنید.

کوره های سنتی و صنعتی تفاوت های بسیاری از هم دارند اما در بحث ما که مصرف انرژی برق میباشد ، میتوان گفت که کوره های سنتی به دلیل استفاده از انرژی گاز که کم هزینه تر از برق میباشد، مصرف کلی برق کارخانه زغال را در برآیند ماهانه کاهش چشم گیری میدهد.

لازم به ذکر است که حتی این کوره های سنتی از لحاظ کیفیت محصول نهایی نیز برتری زیادی نسبت به کوره های صنعتی دارا میباشند .

جمع بندی

دستگاه آلات و تجهیزات موجود در خط تولید زغال فشرده برای فعالیت خود به نوعی از انرژی نیاز دارند که بیشترین نوع مصرفی انرژی برق میباشد. یکی از بیشترین تاثیرات در کاهش مصرف برق کارگاه تولید توسط استفاده از دستگاه های کم مصرف و بهینه خواهد گذاشت.

بنابر این برای انتخاب این نوع دستگاه آلات میتوانید با مشاورین و کارشناسان ما در تماس باشید تا تمامی اطلاعات لازم را در عنوان مشاوره رایگان از ما دریافت کنید .

این مطب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *