ابرزغال | فروش اقساطی خط تولید زغال فشرده

تولید زغال با پوست پسته

تولید زغال با پوست پسته

سرفصل های تولید زغال با پوست پسته

تولید زغال با پوست پسته امروزه این ارزش را پیدا کرده که از جمله بازیافتهای سودمند تلقی گردد. حفاظت از محیط زیست و استفاده از منابعی که به ظاهر جزو زباله‌ها دسته‌بندی میشوند، توانسته در زندگی بشری بسیار با اهمیت شود. پوست پسته طی فرایندی نوین، با تبدیل شدن به زغال، این قدرت را یافته که پاسخگوی گونه‌ای از نیازهای مردم باشد که در صنایع مختلف فعال هستند. در ادامه خواهیم گفت که چگونه پوست پسته میتواند تبدیل به زغال شود و چه کارایی پیدا میکند.

تولید زغال با پوست پسته

زغال پوست پسته چیست؟

تولید زغال با پوست پسته چگونه است؟ پوست پسته تا پیش‌تر از اینکه توانایی تبدیل به زغال را پیدا کند، جز ضایعات فرآوری نشده، یا به کمپوست و یا به مخزن زباله انتقال می‌یافت. اما طی فرایندی نوین، به منبعی مفید برای تولید زغال فعال تبدیل شده است. به دلیل کیفیت بالا، قابلیت جذب شعله، قیمت ارزان و کاربردی بودن در صنایع مختلف مانند صنعت آب و فاضلاب، کشاورزی و غذا، توانسته به شهرت زیادی دست یابد.

کاربردهای زغال پوست پسته

این نوع زغال که بسیار کم‌هزینه و پرکاربرد میباشد، در چندین صنایع قابل استفاده است:

۱- زغال پوست پسته را می‌توان تحت عنوان سوخت در شومینه و یا کرسی‌ استفاده کرد. با توجه به انرژی بالای این زغال در مقایسه با چوب، دود ندارد.

۲- در صنعت کشاورزی میتوان از زغال پسته به عنوان کود یا منبع آلی برای تقویت خاک بهره برد. این زغال باعث میشود که باروری و کیفیت خاک کشاورزی، برای رشد گیاه و تولید محصولات، بهبود یابد.

تولید زغال با پوست پسته

۳- در صنعت آب و فاضلاب میتوان با کمک زغال پسته، برای جذب و حذف آلاینده‌های موجود در منابع آب و فاضلاب، استفاده کرد. در واقع زغال پسته باعث افزایش کیفیت و تصفیه آب میگردد.

۴- فرآوری شده‌ی آن را میتوان به عنوان منبع سوختنی برای پخت استفاده کرد.

در صنعت زغال و کربن بازار گرمی راجع به تولید و صادرات کربن فعال وجود دارد. اگر علاقه مند هستید کلیک کنید و بخوانید.

کربن فعال به شکل کربن فعال پودری و گرانولی می باشد که هرکدام مصارف خاص خود را دارند. راجع به کربن اکتیو گرانولی بیشتر بخوانید.

تولید زغال با پوست پسته چه مزایایی دارد؟

تولید زغال با پوست پسته این نوع زغال قطعا میتواند مانند بسیاری از همتایان خود دارای مزایای بسیاری باشد. از جمله‌ی این مزایا میتوان به قیمت بسیار مقرون به صرفه‌ی آن اشاره کرد که در نتیجه‌ی بهای ارزان تولید و در دسترس بودن آن است.

بیشتر بدانید: خط تولید زغال فشرده

در مقایسه با زغالهای معمولی، زغال پوست پسته دارای مقاومت زیادی به هنگام شعله‌ور شدن است. همین ویژگی باعث میشود که دیرتر بسوزد، و در اثر همین کاهش مصرف، کارایی آن در مواردی همچون گرمادهی و پخت، بیشتر باشد.

در مزیت بعدی میتوان زغال پوست پسته را سازگار به محیط زیست معرفی کرد. دلیل این امر نیز استفاده از متریال بازیافتی برای تولید آن است. برای تولید این نوع زغال نیاز نیست درختی قطع شود و حتی پس از سوختن نیز به محیط آسیب نمی‌زند.

کاربردی پایدار برای تمام فصول، منبع انرژی چندمنظوره، خاکستر بسیار پایین، برش یک‌دست در تناژ بالا، بدون گاز و جرقه، بدون بو و زمان سوخت بالا بدون استفاده از مواد شیمیایی، فقط تعدادی از مزایای این نوع زغال مفید است.

بیشتر بدانید: خط تولید زغال حبه ای

دستگاه زغال پوست پسته چگونه فعالیت می‌کند؟

در ابتدا، پوست پسته‌ها جمع‌آوری و به دستگاه تولید زغال تحویل داده می‌شوند. سپس در داخل دستگاه، اعمال فشار مکانیکی به شکل چرخشی و فشرده، پوست‌ها را به قطعات کوچکتر شکسته و خرد می‌کند. این فرآیند سطح مورد نیاز برای تبدیل به زغال فشرده را فراهم می‌کند.

در مرحله بعدی، پوست پسته‌ها در دستگاه گرمایشی قرار می‌گیرند و به دقت دما کنترل می‌شود تا پوست‌ها تحت تأثیر گرما به مرحله کربن‌دهی برسند و به زغال تبدیل شوند. این مرحله باعث تبدیل مواد آلی موجود در پوست پسته به زغال فشرده و یک جاذب موثر برای آلاینده‌ها می‌شود.

در انتها، زغال فشرده پسته به عنوان یک منبع ارزشمند در مصارف انرژی، کشاورزی و صنایع مختلف خارج می‌شود. این دستگاه نه تنها به بهره‌وری بالا کمک می‌کند بلکه به تبدیل پوست پسته به یک محصول پایدار و پرارزش نیز می‌پردازد.

زغالهای قالب زده شده را از دستگاه خارج میکنند و برای مصارف انرژی، کشاورزی و صنایع مختلف با تناژ مناسب بسته بندی مشوند.

بیشتر بخوانید: زغال کربن اکتیو از کجا بخریم

تشخیص زغال پوست پسته مرغوب و نامرغوب

در تولید زغال با پوست پسته و تشخیص زغال پوست پسته که مرغوب باشد از ظاهری تمیز، مرتب و براق برخوردار است. شکستگی ندارد و کهنه به نظر نمی‌رسند. اما موارد نامرغوب میتوانند وزنی سنگین داشته باشند و به ظاهرشان که نگاه کنید قاعدتا کمبود کیفیت کار، مشخص خواهد بود. از سوی دیگر در زغالهای نامرغوب، به دلیل اینکه متریال ساخت درجه یک نبوده یا مراحل ساخت ناقص طی شده، در هنگام احتراق بوی بد و دود از خود متصاعد میکند.

درست است که تولید زغال شغل بسیار پردرآمدی است اما مشکلاتی نیز دارید که برای مقابله با آن باید آموزش ببینید، بخوانید تا بدانید: معایب تولید زغال

قیمت زغال پوست پسته

این که زغال پوست پسته در بازار به چه قیمتی خرید و فروش می‌شود تا حد زیادی به کیفیت، نوسانات بازار، جدید یا کهنه بودن و بسیاری عوامل دیگر بستگی دارد.

مهمتر از قیمت برای خریداران این است که حتما از فروشگاهی اقدام به خرید کنند که از اعتبار آن و کیفیت محصول تولیدی، کاملا اطمینان داشته باشند.

تولید نوعی زغال با پوست پسته میتواند نشانه‌ای از نوآوری در زمینه‌ی استفاده از ضایعات طبیعی در جهت رشد صنایع مختلف باشد. این امر علاوه بر کاهش میزان پسماند، از نظر اقتصادی نیز تاثیرات مثبت فراوانی دارد. در بازار میتوان شاهد دو نوع زغال پسته بود که یک نوع از بازیافت پوست آن است و دیگری از چوب درخت پسته. پس در هنگام تهیه به این نکته توجه بفرمایید.

این مطب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازها 2 / 5. تعداد رای 2

5 پاسخ

  1. راهنمایی کنید دستگاه تولید زغال پوست پسته از کجا با قیمت مناسب تهیه کنم ،ممنون وتشکر

    1. سلام دوست عزیز جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات با کارشناسان ما تماس بگیرید.

  2. سلام ،خسته نباشید ،مطالب ارزنده وبسیار مفید بود ،تا اندازه ای که تصمیم گرفتم ،احتمال زیاد دارد که این شغل را شروع کنم ،

    1. سلام دوست عزیز،مجموعه ابرزغال بسیار به حضور شما عزیزان مفتخر هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت مشاوره کامل و رایگان کافیه شماره تلفن خود را وارد کنید