ابرزغال | فروش اقساطی خط تولید زغال فشرده

زغال خودسوز چگونه درست میشود؟

تولید زغال خودسوز

سرفصل های زغال خودسوز چگونه درست میشود؟

زغال خود سوز چیست؟ زغال خودسوز چگونه درست میشود؟ مزایا و معایب آن چیست؟ در ادامه همراهمان باشید تا همه چیز را راجع به این محصول بگوییم. زغال از جمله مواد مصرفی میباشد که از گذشته تا به امروز همواره در مدلهای مختلف تولید شده است. یکی از انواع آن زغال خود سوز می‌باشد که در ادامه بیشتر در خصوص آن توضیح خواهیم داد.

تولید زغال خود سوز

زغال خودسوز چیست؟

در واقع به نوعی از زغال گفته میشود که با فناوری نوین تولید شده و در ساخت آن از مواد شیمیایی استفاده نشده است. زغال خودسوز را میتوان با یک جرقه روشن کرد و بدون باد زدن یا اقدامی خاص، آن را روشن نگه داشت. به عبارت دیگر تا زمانی که اکسیژن جذب میکند روشن بوده و پس از اتمام فرآیند جذب اکسیژن به راحتی خاموش خواهد شد. در مقایسه با دیگر زغالهای طبیعی و فشرده، عمر مصرف بالایی دارد و به سرعت خاکستر نمیشود. دیگر ویژگی این نوع زغال، خاصیت بدون بو و دود آن است که  روی غذا و مواد غذایی دیگر که استفاده میکنید، تاثیری نمی‌گذارد.

بیشتر بدانید: خط تولید زغال فشرده

مزایا و معایب زغال خودسوز

خرید زغال خودسوز

همانند هر زغال دیگری میتوانید چندین مزیت مهم و محدودیت برای زغال فشرده نیز عنوان نمود:

  • در خصوص مزایای زغال خودسوز

۱- از آنجایی که در خصوص ثبات روشن ماندن زغال برای مدت طولانی پیش‌تر صحبت شد، میتوان زغال خودسوز را از نظر اقتصادی بسیار باصرفه معرفی نمود. در واقع با یک بار هزینه برای زمان زیادی میتوانید از آن بهره ببرید.

بیشتر بدانید: درآمد تولید زغال

۲- برای روشن نگه داشتن زغالهای دیگر، باد زدن پی در پی مهم است، این در حالی است که اگر این حرکت با دست انجام شود، طبیعتاً بازوان آهنین میطلبد. زغال خودسوز با چنین دردسری همراه نیست و تا زمانی که اکسیژن دریافت میکند، میتوان از روشن بودن آن اطمینان حاصل کرد.

۳- زغال خودسوز از جمله انواع بدون دود و بو می‌باشد که در پایان سوخت هم خاکستری از خود برجای نمی‌گذارد. به همین جهت از جمله زغالهای بسیار تمیز طبقه‌بندی شده است. این تمیزی باعث شده که هنگام استفاده در محیط نیز از آسیب به آن پیشگیری شود.

جالب است بدانید: تولید زغال با پوست پسته

۴- برای تولید زغال خودسوز هیچ درختی قطع نمی‌شود و همین امر بسیار در دوستی با محیط زیستی این زغال تاثیرگذار است.

  • در خصوص مضرات زغال خودسوز

زغال خودسوز اگر با روشی غیر اصولی و استاندارد تولید شود، قطعا از معایب بسیاری دور نخواهند ماند. در واقع چنین زغالی، دیگر ویژگی‌هایی که پیش‌تر گفته شد را ندارد. زغال خودسوز برای تولید نیاز دارد که طی یک فرآیند هیدروژن‌زدایی قرار بگیرد. اگر این فرایند با کمک مواد شیمیایی صورت بگیرد، در هنگام سوختن هم میتواند بر روی محیط و هم بر روی موارد مصرف همچون تهیه غذا، تاثیرات مخربی بر جای بگذارد. به همین جهت در هنگام خرید زغال خودسوز پیشنهاد میکنیم حتما به دنبال برندهایی باشید که مورد تایید هستند.

بیشتر بدانید: خط تولید زغال حبه ای

فرایند تولید زغال خودسوز یا خودسوز کردن زغال

برای این که یک زغال خودسوز در اختیار داشته باشیم میتوان از سه روش اقدام کرد:

  • روش اول خودسوز کردن زغال

در این روش، پس از تولید زغال و طی شدن فرایند خشک شدن، با تکنولوژی جدید و دستگاههای مخصوص، زغال در فرایند هیدروژن‌گیری قرار میگیرد. در واقع اکسیژن زغال کاملا از آن خارج شده و آن را برای دریافت اکسیژن بسیار متمایل خواهد کرد. برای روشن کردن چنین زغالی تنها جرقه کافیست و با دریافت اکسیژن، فرایند سوختن آغاز میشود. طبیعتاً اگر اکسیژن بیشتری به زغال برسانید، با شدت بیشتر میسوزد و شعله‌ور‌تر میگردد.

از معایب این روش تولید میتوان به گران بودن تجهیزات و دستگاههای تولیدی اشاره کرد. البته زغال به دست آمده نیز از نظر استحکام و میزان سوختن در حد معمولی قرار دارد و در صورت تشخیص مصرف‌کننده میتواند چندان مورد استقبال واقع نشود.

برای خرید دستگاه تولید زغال و مشاهده انواع آن کلیک کنید.

  • روش دوم خودسوز کردن زغال

در روش بعدی برای اعطای ویژگی خودسوزی به زغال، از موادی مایع بر پایه‌ی مشتقات پتروشیمی بهره‌گیری میگردد. بعد از اینکه زغال‌ها در گرمخانه کاملا خشک شدند و به مرحله‌ی برشکاری رسیدند، به دو روش وارد مرحله نهایی میشوند:

در روش اول به ازای هر کیلوگرم زغال، صد گرم از محلول را بر روی آنها می‌ریزند و بلافاصله درون بسته‌بندی قرار گرفته و پرس میشود. برای این روش از نایلون‌های سخت در یک لایه یا دو لایه استفاده میشود.

در روش دوم زغال برش خورده به داخل سبد انتقال می‌یابد و سبد را برای یک مرتبه وارد مخزن حاوی محلول کرده و برای مدت چند ثانیه نگه میدارند. در نهایت همان‌طور بدون خشک شدن مجدد، درون بسته‌بندی قرار خواهد گرفت.

این نوع روش خودسوز کردن زغال نیز دارای حسن و معایب خاص خود است. از معایبی که میتوان برای آن ذکر کرد، فرار بودن محلول مورد استفاده است. این موضوع هم در زمان بسته‌بندی نیاز به سرعت عمل دارد و هم در هنگام مصرف. به عبارت دیگر پس از گشودن بسته‌بندی زغال باید مورد استفاده قرار بگیرد وگرنه پس از گذشت چند روز، محلول از زغال اصطلاحا فرار کرده و یک زغال معمولی در اختیار خواهید داشت.

اما در خصوص محاسن آن، میتوان به استحکام بالا، زمان نگهداری زیاد در حالت بسته‌بندی، مصرف بسیار اسان، شعله یکنواخت، روشن شدن راحت و زمان سوخت فوق‌العاده آن اشاره کرد.

  • روش سوم خودسوز کردن زغال

در این روش به جای محلول مایع از پودر خودسوز استفاده میشود. در واقع بعد از طی شدن فرایند ساخت و خشک شدن زغالها، در بسته‌بندی‌های مورد نظر قرار میگیرند و به نسبت مورد نیاز، مقداری پودر خودسوز به آن اضافه میشود. از مزایای پودر زغال در مقایسه با دیگر مواد خودسوز این است که فرار نیست.

در واقع حتی با یک بسته‌بندی تک لایه هم میتوان خواص آن را حفظ نمود و در زمان مصرف هم نیاز نیست بلافاصله پس از گشودن بسته، استفاده شود. ماندگاری طولانی این زغال در کنار سایر فواید زغالهای خودسوز سبب شده که بیشتر برای صادرات نیز کارایی داشته باشد.

اگر به سلامتی خود می اندیشید حتما راجع به فیلتر تصفیه آب کربنی بخواند.

سخن پایانی

شاید در پایان ترجیح بدهید بدانید، چه نوع زغالی را می توان خودسوز کرد؟

در واقع انواع زغال چوب که میتواند حاصل ضایعات چوبی مانند تخته، مبلمان و غیره باشد و انواع زغال تولید شده با خاک زغال را میتوان طی این فرایند خود سوز کرد. اما زغالهای خاک اره‌ای که دارای پوست گردو هستند را نمیتوان قابل خودسوز شدن کرد.

در پایان، مجددا توصیه میکنیم در صورتی که خواهان تولید زغال هستید، حتما بری انتخاب تجهیزات و مواد اولیه خود با ما در ابرزغال تماس بگیرید تا محصول نهایی علاوه بر کیفیت، بتواند جذب مشتری بالایی کسب کند. اما چنانچه مصرف‌کننده هستید نیز توصیه میکنیم حتما از برندهای معتبر و امتحان شده اقدام به خرید نمایید.

این مطب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازها 1 / 5. تعداد رای 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت مشاوره کامل و رایگان کافیه شماره تلفن خود را وارد کنید