ابرزغال | فروش اقساطی خط تولید زغال فشرده

2 روش تولید زغال با پوست گردو

ساخت زغال با پوست گردو

سرفصل های 2 روش تولید زغال با پوست گردو

تولید زغال با پوست گردو را میتوان نوعی جدید از زغال‌ها دانست که حاصل ترکیب گرد زغال، خاک اره و پوست گردو و طی کردن فرایندی خاص است. بریکت نام دیگری می‌باشد که به این نوع زغال نسبت میدهند. از آنجایی که تولید زغال با پوست گردو نیاز به بریدن هیچ درختی ندارد، به محیط زیست نیز آسیب نمی‌زند و این برترین ویژگی زیست محیطی این نوع زغال خواهد بود. از مواد اولیه تولید این نوع از زغال به جای چوب باارزش درختان، میتوان به ضایعات چوب اشاره کرد که حاصل فعالیت دیگر صنایع مختلف است.

تولید زغال با پوست گردو

بیشتر بدانید: راه اندازی خط تولید زغال فشرده

از آنجایی که سوختن این زغال با جرقه و پرتاب همراه نیست، در فضای بسته هم قابلیت استفاده دارد. از دیگر مزایای آن این است که مدت زمان بیشتری میسوزد، در مقایسه با بسیاری از زغالها حرارت بیشتری دارد، دود و بوی خاصی ندارد، و از حیث قیمت نیز بسیار مقرون بصرفه هستند. در ادامه بیشتر با عنوان تولید زغال با پوست گردو آشنا خواهید شد.

ترکیبات موجود در تولید زغال با پوست گردو

پوست گردو همچون مغز آن دارای ترکیبات خاص و کاربردهای بسیار متعدد است. از این حیث پوست گردو در صنایع مختلف از جمله ساخت زغال کاربرد دارد که دارای ترکیباتی چون آمینو، استروئیدها که یک ساختار چربی است و دیگر موارد از جمله آلکالوئیدها، پروتئین‌ها، ویتامین‌ها، اسیدهای فنل کربوکسیلیک، کومارین و غیره میباشد.

از سوی دیگر به دلیل خاصیت چوبی و قابل اشتعالی که دارد میتواند علاوه بر عدم نیاز به قطع درختان، از جمله ترکیبات اصلی تهیه زغال طبقه‌بندی شود.

ساخت زغال با ترکیب پوست گردو

برای تولید این نوع از زغال‌ها و بریکت، در قدم نخست پوست گردو را با کمک دستگاه سرند و آسیاب به پودر تبدیل کرده و در کنار، خاک‌اره، و دیگر متریال ساخت، دانه‌بندی و وارد دستگاه فشرده‌سازی هیدرولیکی میکنند.

فشار بسیار بالایی که دستگاه وارد میکند در کنار چسبندگی حاصل از روغن پوست گردو، سبب میشود که زغال‌ها بدون ماده یا چسب شیمیایی، کاملا به یکدیگر بچسبند. زغالهایی که به حالت قالبها، مربع، استوانه یا مستطیل شده‌اند برای پخت نهایی وارد کوره میشوند و در نهایت زغال تولید میگردد.

دو روش برای تولید زغال با پوست گردو

دو روش برای تولید زغال با پوست گردو می توانید استفاده کنید:

یک روش برای تولید این زغال استفاده از کوره صنعتی زغال است و روش دوم استفاده از کوره های سنتی برای تولید زغال با پوست گردو می باشد که توسط بنا متخصص این کوره باید ساخته شود تا از استانداردهای لازم برخوردار باشد.

فواید زغال با پوست گردو

به کارگیری پوست گردو در تهیه بریکت  زغال فشرده در مقایسه با تولیدات زغالهای سنتی از هزینه بسیار مقرون به صرفه‌تری برخوردار است.  با توجه به اینکه فرایند تولید در کورههای سنتی و صنعتی انجام میشود، در صورت رعایت مسایل مهم تولید، شاعد هیچگونه گاز، بو و جرقه در این مدل زغال نخواهید بود.

بیشتر بدانید: راه اندازی خط تولید زغال حبه ای

از سوی دیگر، همانطور که پیش‌تر عنوان شد، نه تنها تولید زغال با پوست گردو به محیط زیست آسیب نمی‌زند بلکه حتی پس از مصرف نیز، محیط را آلوده نخواهد کرد.

به جز گردو با پوست پسته نیز می توان زغال تولید کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به تولید زغال با پوست پسته را مطالعه کنید.

وجود چربی طبیعی و روغنی که در پوست گردو موجود است، از دلایل بسیار مهم استحکام و دوام بریکتهای بر پایه‌ی پوست گردو خواهد بود. همچنین مدت زمان سوخت این زغال‌ها نیز بیشتر از بسیاری از همنوعانشان می‌باشد.

از دیگر مزایای این نوع زغال‌ها می‌توان به کاهش آلودگی‌های تولیدی و مصرفی، سرخ شدن سریع‌تر، بالا بودن کیفیت زغال و افزایش طول عمر آن اشاره کرد. علاوه بر تمام موارد ذکر شده، مقدار گرمایی که از سوخت زغال‌های تولیدی با پوست گردو حاصل میشود در مقایسه با زغال‌های عادی بسیار بیشتر و یکنواخت‌تر است و می‌تواند مدت زمان بسیار بیشتری دوام بیاورد.

بیشتر بدانید: دستگاه تولید زغال لیمو

خرید پوست گردو باکیفیت برای تهیه زغال

خرید یک پوست گردوی باکیفیت میتواند ملزوم به رعایت نکاتی باشد که در ادامه به مهمترین آنها اشاره خواهیم کرد:

متاسفانه برخی فروشندگان پوست گردو برای افزایش سود، پوست هسته زردآلو و دیگر پوست‌ها را با پوست گردو ترکیب کرده و به فروش می‌رسانند. طبیعتاً این موضوع کیفیت محصول نهایی شما را تحت تاثیر خود قرار میدهد. پس یا از فروشنده معتبر خرید کنید و یا در تشخیص ناخالصی‌ها استادانه‌تر عمل نمایید.

در خصوص پوست گردوی خالص نیز میبایست باکیفیت و از نوع ضخیم باشند. از خرید پوست‌های نازک خودداری کنید چرا که کیفیت بسیار پایین‌تری را دارا هستند. در صورت رعایت همین نکات مربوط به پوست گردو، بهترین زغال را می‌توانید تولید و عرضه بازار کنید.

قیمت پوست گردو برای تهیه زغال

از آنجایی که بازار پوست گردو برای تولید زغال بسیار داغ است تا جاییکه حتی این ماده اولیه به وفور صادر میگردد، قیمت آن نیز تا حدودی بیشتر شده است. اما در حالت کلی میتوان عوامل مهم تاثیرگذار بر قیمت پوست گردو را بر اساس موارد زیر عنوان کرد.

  • میزان تازگی یا کهنه بودن پوست گردو
  • میزان کیفیت پوستها و درصد خلوصی آن
  • حجم و مقدار پوست گردوی در شرف خرید
  • درجه نازکی یا ضخیم بودن پوست گردو
  • هزینه‌های حمل‌ونقل و دیگر هزینه‌های جانبی

تولید زغال بدون پوست گردو

سوالی که ممکن است برای شما هم مطرح شود اینکه، آیا میتوان بدون استفاده از پوست گردو نیز زغال تولید کرد؟ در پاسخ باید گفت بله، این امکان وجود دارد اما با اینکه ماده اولیه‌ی اصلی تولید زغال، خاک اره است ولی اگر قرار نباشد به عنوان ماده اصلی دوم، از پوست گردو استفاده شود میبایست از اکسترودرهای گیرباکسی در خط تولید بهره گرفت.

دلیل این امر هم آن است که با حذف پوست گردو، چربی و روغن طبیعی آن را نیز از دست داده‌ایم. خاک اره نیز با فشار معمولی نمی‌تواند خوب فشرده و محکم گردد. پس از اکسترودر گیربکسی استفاده میشود تا با اعمال توانایی بیشتر، از خاک اره، به تنهایی،  بریکتهای محکم ساخته شوند.

شاید زغال تولید شده بدون استفاده از پوست گردو همچنان از حرارت و دوام بسیار بالاتری در نسبت به ذغالهای سنتی یا چوبی برخوردار باشد. اما بدون شک با استفاده از پوست گردو ، میتوان کیفیت زغال تولیدی را تا چندین برابر افزایش داد.

سخن پایانی

دو روش برای تولید زغال با پوست گردو وجود دارد که در بالا به آن اشاره کردیم، زغال یا بریکت از جمله موارد سوختنی بر پایه‌ی چوب است که میتواند در صنایع مختلف، کاربردهای فراوانی داشته باشد. زغال را میتوان از مواد اولیه‌ی مختلفی تولید کرد که هر کدام خصوصیات خاص خود را دارند. اما یکی از بهترین آنها پوست گردو است که ضمن داشتن خصوصیاتی چون، بافت چوبی شکل، قابلیت پودرسازی، چربی و روغن موجود و بسیاری موارد دیگر بیشتر مورد توجه است. در این مطلب سعی شد اطلاعات جامعی در خصوص تهیه زغال با پوست گردو در اختیار شما قرار دهیم. امیدواریم مفید واقع شده باشد.

این مطب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازها 3 / 5. تعداد رای 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت مشاوره کامل و رایگان کافیه شماره تلفن خود را وارد کنید