ابرزغال | فروش اقساطی خط تولید زغال فشرده

راهنمای صادرات زغال

قوانین صادرات زغال

سرفصل های راهنمای صادرات زغال

در راهنمای صادرات زغال به شما می گوییم که این محصول را بعد از تولید به چه کشورهایی می توانید صادر کنید و شرایط صادر کردن چیست؟ پس در ادامه همراهمان باشید. صادرات زغال از انواع نمونه‌های آن، از جمله مهمترین اقداماتی است که ایران در آن پیشرفت قابل توجهی داشته‌ است.

در گذشته به دلیل عدم توانایی در تولید زغالهای جدید مانند بریکتهای فشرده، به ناچار از کشورهایی چون چین، به مقدار زیاد وارد کشور می‌شد. به همین جهت، شاید همچنان هم زغالهای فشرده‌ی تولید داخلی، به زغالهای چینی معرفی باشد. اما با افزایش کارگاههای تولیدی زغال و افزایش کیفیت محصولات، امروزه تبدیل به یکی از برترین صادرکنندگان این محصول شده‌ایم.

راهنمای صادرات زغال

راهنمای صادرات زغال به عراق

عراق به عنوان یکی از کشورهای عربی که در همسایگی کشور ایران واقع شده است، به دلیل مصرف بالای زغال، همواره در پی واردات این محصول از کشور ایران می‌باشد. روابط دوستانه میان دو کشور و وجود مرز مشترک، بهترین زمینه‌ساز برای صادرات انواع زغال به عراق شده است.

راجع به راه اندازی خط تولید زغال حبه ای و خط تولید زغال فشرده بیشتر بخوانید.

از آنجایی که برای صادرات زغال به عراق میتوان از مرزهای زمینی با مسافت کوتاه و ارزان قیمت بهره برد، صادرات زغال به این کشور سودآوری بالایی را نیز به همراه دارد. علاوه بر این به دلیل روابط زیارتی و سیاحتی موجود میان دو کشور، از لحاظ بازاریابی نیز با شرایط خاصی مواجه نخواهید شد.

صادرات زغال به دبی

از جمله قطب‌های اصلی که ایران برای صادرات زغال انتخاب نموده، کشور دبی است. این کشور خاورمیانه‌ای به دلیل ظرفیت بالای خرید و موقعیت اقتصادی عالی، شگرد جالبی در  خصوص زغال و بسیاری دیگر از محصولات وارداتی خود دارد. در واقع با واردات زغال و بسته‌بندی آنها در اشکال خاص‌تر، مجددا آنها را به دیگر کشورهای دنیا صادر میکند.

صادرات زغال به کشور دبی به دلیل قدرتمندی سیستم حمل و نقل آن در صنعت واردات و صادرات و همچنین ایجاد جایگاه ویژه برای بازرگانان خارجی، بسیار مورد توجه است. از سوی دیگر باتوجه به صنعت قدیمی پخت کباب و قلیان‌کشی در میان اعراب، و از سوی دیگر فراوانی سفره خانه‌ها، رستوران، کافه‌ها و اصناف فعال دیگر در این زمینه، تعداد مصرف کنندگان زغال نیز در این کشور فراوانند.

از دیگر دلایل تقاضای دبی برای زغال، رشد روز افزون این کشور در بسیاری صنایع از جمله فولادسازی، سیمان‌سازی، تولید مواد شیمیایی و تولید انرژی است. در نتیجه برای موفقیت در صادرات زغال به کشور دبی، میبایست قوانین حاکم بر این اقدام را به درستی بررسی کرده و با شرکت‌های محلی و بین المللی در این بازار همکاری نمایید تا بتوانید محصولات خود را با موفقیت به این بازار عرضه کنید.

قوانین صادرات زغال به ترکیه

وجود انواع کارگاههای تولید زغال در ایران سبب شده تا این محصول به درجه‌ی صادرات مخصوصا به کشورهای همسایه مانند ترکیه برسد. کشور ترکیه از جمله قطب‌های محبوب معاملاتی با ایران است که از گذشته تا به امروز، این روابط به قدرت خود باقی مانده است. یکی دیگر از دلایل مهم توجه به ترکیه، عضویت این کشور در اتحادیه ی اروپا و رونق زیاد صادرات و واردات آن است.

صادرات زغال به ترکیه از جهت همسایگی و قوانین گمرکی نه چندان سخت موجود، روز به روز در حال افزایش است. ترکیه از جمله کشورهایی است که به دلیل استفاده از انواع زغال در تولید انرژی خانگی، پخت و پز و قلیان‌کشی، متقاضی بسیاری خوبی برای زغال تولیدی ایران می‌باشد. صادرکنندگان این محصول توانسته‌اند با صادرات زغال به کشور ترکیه، همواره سود قابل توجهی را برای خود رقم بزنند.

صادرات زغال به عمان

در کشور عمان میتوان به وفور هتل، رستوران و کافه‌ مشاهده کرد که همین امر دلیل مهمی است تا این کشور به یکی پرمصرف‌ترین متقاضیان زغال صادراتی ایران بدل گردد. برای صادرات زغال به عمان قوانینی تعیین شده که میبایست شناخت کافی در این خصوص کسب نمایید.

این کشور از سمت شمال و تنگه‌ی هرمز دارای مرز آبی با کشور ماست و همین امر سبب گردیده، صادرات زغال به آن با یک‌سری مشکلات مختلف همراه باشد. اما در مقابل، روابط بسیار دوستانه حاکم بین دو کشور، وجود سنتهای پیشین قلیان‌کشی و پخت غذا با زغال، قابلیت دسترسی به آب‌های آزاد، فاصله کم عمان با بندرهای مهم ایرانی و ثبات اقتصادی این کشور، علاوه بر کاهش هرگونه موانع و محدودیت‌ها در مسیر تجارت ایران با عمان، سبب افزایش درخواست این کشور عربی نیز شده است.

ولی در صادرات محصولات مختلف علی الخصوص زغال باید همواره مد نظر داشته باشید که کشور عمان، به شدت کیفیت محور است و در نتیجه تنها خواهان بالاترین حد ممکن کیفیت این محصول خواهد بود.

صادرات زغال سنگ ایران

همانگونه که میدانید ایران به دلیل حضور غنی نفت و گاز، سهم زغال سنگ برای تامین انرژی، در این کشور بسیار پایین است. همین امر سبب شده که بخش عظیمی از زغال سنگ ایران به کشورهایی چون افغانستان، ترکیه، پاکستان و چین صادر گردد. به دلیل ارزان بودن این انرژی در مقایسه با نفت و گاز، بسیاری از کشورهای جهان طبق مقررات خاص خود، نسبت به واردات زغال سنگ اقدام میکنند و این قطعا شرایط صادرات را برای کشور ما در شرایط بسیار عالی قرار میدهد.

برای خرید زغال سنگ کلیک کنید و از مشاوره رایگان ما در زمینه راهنمای صادرات زغال بهره بگیرید.

سخن پایانی:

برای صادرات زغال کشورهای خاورمیانه علی الخصوص کشورهایی که دارای مرزهای مشترک هستند، میتواند راحت‌ترین و بصرفه‌ترین باشد. اما هستند مواردی که به کشورهای دورتر نیز خدمات صادرات زغال را انجام میدهند اما متعاقبا با شرایط و قوانین سخت‌تری نیز همراه خواهد بود.

در هر صورت با توجه به وجود مواد اولیه ارزان قیمت در ایران و تولید زغال از ضایعات چوبی، این صنعت و صادرات ان، میتواند سود قابل قبولی را برای شما به همراه داشته باشد. البته توجه کنید که قبل از انتخاب کشور مربوطه، حتما در خصوص قوانین و الزامات آن، کمال دقت را داشته باشید.

در خصوص تولید، تهیه ملزومات و مواد اولیه، تولید زغال، فروش و صادرات و دیگر موارد مربوط به انواع زغال، اگر به راهنمایی حرفه‌ای‌تری احتیاج داشتید، مشاوران ما در خدمت شما خواهند بود.

این مطب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازها 3.8 / 5. تعداد رای 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت مشاوره کامل و رایگان کافیه شماره تلفن خود را وارد کنید